Άρθρα - Συνεντεύξεις

Ψηφιακό επιχειρείν

Γράφει η Χρύσα Πάτσα
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ, MSc, MBA
Διευθύντρια της ITBIZ Digital Agency

Τους τελευταίους μήνες πολύ περισσότερο από το προηγούμενο διάστημα αναδείχτηκαν οι δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας στον χώρο της επιχειρηματικότητας, επιταχύνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων αλλά και κλασσικών διαπροσωπικών διεργασιών όπως η εκπαίδευση και οι δια ζώσης συναντήσεις.

Οι άξονες του ψηφιακού επιχειρείν όπως διαγράφονται μπορούμε να πούμε ότι είναι οι ακόλουθοι:

Το ηλεκτρονικό εμπόριο (τόσο σε επίπεδο B2C όσο και σε επίπεδο Β2Β) όπου περνάει πλέον σε μία φάση ωριμότητας, με συνθετότερες πλέον υλοποιήσεις, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν εκτός των δεδομένων πλέων ηλεκτρονικών πληρωμών, λειτουργίες όπως: η γεφύρωση  με τα μηχανογραφικά συστήματα των επιχειρήσεων, η αμφίδρομη παροχή αλλά και υποδοχή XML Feeds προϊόντων από και προς τρίτα συστήματα, η ενσωμάτωση αυτοματισμών όπως η σύνδεση με τα συστήματα των Courier και η διασύνδεση με marketplaces, κοινωνικά δίκτυα  και online συστήματα για την υλοποίηση σύνθετων προωθητικών εκστρατειών.

Το Ψηφιακό marketing και remarketing όπου πλέον οι προωθητικές ενέργειες  σχεδιάζονται ανάλογα με το στόχο τους (πώληση προϊόντων, πρόκληση επισκεψιμότητας ιστοχώρου, προώθηση υπηρεσιών κλπ) και επιτρέπουν ακριβή στόχευση κοινού,  παρακολούθηση και βελτιστοποίηση της απόδοσής τους. Οι προωθητικές καμπάνιες «τρέχουν»  στα κοινωνικά δίκτυα με κυρίαρχα στην Ελλάδα το Facebook και το Instagram , σε όλο το δίκτυο αναζήτησης αλλά και προβολής της Google, σε ενημερωτικούς ιστοτόπους μεγάλης επισκεψιμότητας, ενώ αρχίζουν να εμφανίζονται και νέου τύπου προωθητικές καμπάνιες σε ευρείας χρήσης εφαρμογές όπως το Viber.

Οι διαδικτυακοί τόποι των επιχειρήσεων (ιστοσελίδες). Εάν και η ύπαρξη της εταιρικής ιστοσελίδας δεν προσφέρει άμεση πώληση προϊόντων όπως ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι πλέον απαραίτητη για κάθε σχεδόν επιχείρηση, καθώς  αποτελεί τον κύριο τρόπο προβολής του προφίλ και δραστηριότητας μίας επιχείρησης. Και στο επίπεδο των ιστοσελίδων επέρχεται μία ωριμότητα στα χαρακτηριστικά τους, καθώς πλέον ενσωματώνουν αλληλεπιδραστικές λειτουργίες και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, τείνουν να έχουν ουσιαστικές για τον επισκέπτη πληροφορίες και ανασχεδιάζονται ώστε να προσαρμόζεται η εμφάνισή τους σε κινητές συσκευές.

Οι τεχνολογίες τηλεδιάσκεψης  που μετασχηματίζουν κλασσικές διαπροσωπικές διεργασίες. Εάν και οι τεχνολογίες αυτές χρησιμοποιούταν εδώ και χρόνια από μεγαλύτερες επιχειρήσεις, το τελευταίο διάστημα έχει εκτοξευθεί η χρήση τους καθώς δίνουν διέξοδο επικοινωνίας, χωρίς την ανάγκη της δια ζώσης παρουσίας. Με χρήση webinars και συστημάτων όπως το zoom οι συναντήσεις γίνονται σε μεγάλο βαθμό πλέον με videoconference, ενώ ακόμα και συνέδρια διοργανώνονται πλέον ψηφιακά. Εάν και η ανάγκη για κατά πρόσωπο επικοινωνία ποτέ δεν θα εκλείψει, η χρήση των τεχνολογιών αυτών αναμένεται να γίνεται πλέον όλο και ποιο συστηματικά.

Τηλε-εκπαίδευση. Ο χώρος της εκπαίδευσης μετασχηματίζεται με την ευρεία πλέον χρήση της ασύγχρονης αλλά και σύγχρονης εκπαίδευσης από απόσταση (εικονικών τάξεων). Οι τεχνολογίες αυτές που έως σήμερα στην Ελλάδα είχαν δευτερεύουσα αξιοποίηση, αρχίζουν πλέον να αναπτύσσονται και εφαρμόζονται με ταχείς ρυθμούς. Ο χώρος της τηλε-εκπαίδευσης είναι ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης στην Ελλάδα, ενώ μεγάλη πρόκληση είναι η ανάπτυξη υψηλής ποιότητας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για ευρεία γκάμα εκπαιδευτικών αντικειμένων. Η εξέλιξη σε αυτόν τον χώρο θα δώσει νέες δυνατότητες για ευέλικτη εκπαίδευση του προσωπικού των επιχειρήσεων αλλά κάθε επαγγελματία.

Ηλεκτρονικές Συναλλαγές και Υπηρεσίες. Η ευρεία χρήση του e-banking και των ηλεκτρονικών πληρωμών, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη διαδικτυακών εφαρμογών και mobile applications αναπτύσσει όλο και περισσότερο τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι  η ηλεκτρονική παραγγελιοληψία φαγητού e-delivery, η ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων καθώς και εφαρμογές e-booking διαμονής, εκδρομών και υπηρεσιών. Ακόμα και στο δημόσιο γίνεται σημαντική προσπάθεια για ψηφιακή διάθεση υπηρεσιών με την επιτάχυνση του E-government. Η προσθήκη του «e-» μπροστά από μία λέξη υποδηλώνει ακριβώς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Τέλος, η ανάπτυξη και επέκταση των δικτύων οπτικών ινών και η επερχόμενη ανάπτυξη του δικτύου 5G από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, δίνουν τη δυνατότητα για όλο και υψηλότερες  ταχύτητες σύνδεσης με το Internet. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να δώσει έδαφος για την ανάπτυξη και νέων ψηφιακών υπηρεσιών  στο κοντινό μέλλον.

Οι εξελίξεις αυτές  και η επιτάχυνση της εφαρμογής των ψηφιακών τεχνολογιών δημιουργούν την ανάγκη για προσαρμογή των επιχειρήσεων στο νέο ψηφιακό περιβάλλον, καθώς αυτό αποτελεί μονόδρομο αλλά και ευκαιρία για την υποστήριξη και ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.

Σε κάθε όμως περίπτωση, καθώς προχωράμε σε μία ωριμότερη ψηφιακά περίοδο, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι  για να αποδώσει μία επένδυση σε ψηφιακές τεχνολογίες απαιτείται σοβαρός σχεδιασμός, υλοποίηση και υποστήριξη. Ο ψηφιακός ανταγωνισμός εντείνεται και απαιτείται πλέον μεγαλύτερη προσπάθεια για να μετατραπούν οι δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας σε πραγματικές ευκαιρίες ανάπτυξης.

Πηγή: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ 2020

Περισσότερα
Back to top button
Μένουμε ασφαλείς, ακούμε τους ειδικούς και ενημερωνόμαστε για ό,τι αφορά την επιχείρησή μας από το Επιμελητήριο Λάρισας!Όλα τα νέα
+